Wednesday 23 May 2012

ya Allah..mampukah aku...??



kring...kring...kring.. hp ana berbunyi.. lalu tngan mencapai hp.. "assalamualaikm?"  jawabnya "walaikslm.. hani ya?" jawab aku "ya2"  katanya " kami dr seketeriat melantik enti sebagai timbalan kem kom" lantas mulutku berkata "allah.. beratnya" lalu terduduk aku.. kata nya" insyallah hani mampu..kami percya enti blh..." terdiam aku beberapa minit.. lalu aku berkata "insyallah.. ana cuba"  selepas panggilan 2 pikiranku rungsing...mampukah aku? knpa aku?.. lalu  tangan mencapai hp... msj kps akak ku... 'akak dpa lntik hani jd tmbln cc :(..' tet2 bunyi msj 'amik ang' hatiku mula putus asa... ' sampy aty akak' tet2 bunyi msj..'mlwak ja.. hani cuba cabar diri'.. terdiam aku membaca msj 2... sebelum nie aku lemah ke? ya allah..  ya ! hani perlu cabar diri hani...lalu aku rujuk pada akak.. apa yang harus aku buat masa kem.. akak terus menerangkn nya.. alhmdulilah... 2 hari epas sifu ku kak nadia dtng umh.. dia menurunkn ilmu2nya pada ku.. trma ksh sifu...tp bnyk bnda lg aku perlu belajar... allah sayang aku dia uji aku dengan sesuatu mengikut kemampuan ku.. tp sampai sekarang hati ku masih tak tenang .. menunggu hari kem... allah allah... td terbaca satu status dr fb .. Jangan bersedih apabila berhadapan dengan kesusahan selagi kita masih mempunyai al-Quran dan Allah untuk memandu kita Kesusahan adalah peluang Allah untuk menguatkan hati kita, menginsafkan kita terhadap dosa kita dan mengurangkan kecenderungan rasa kebanggaan dan ego kita yang melampau. Renung-renungkanlah. Senyum. terubat cikit keresahan diaty.. hani cayok!!

No comments:

Post a Comment